PYTANIA OGÓLNE

Jakie mamy doświadczenie w branży ochrony?

Naprawdę spore. Każdy z naszych pracowników ma co najmniej paru letnie doświadczenie w innych agencjach ochrony, czy to tych mniejszych czy tych największych.

Łącznie wszyscy mamy ponad 100 lat doświadczenia w tej branży! 🤘🏼

Na jakim regionie działamy?

Nie mamy żadnych ograniczeń. W chwili obecnej świadczymy nasze usługi na terenie Polski południowej jednakże w niedalekiej przyszłości rozszerzymy działania handlowe również o północną część naszego kraju.

Obsługa obiektów w przypadku ochrony elektronicznej odbywa się głównie przez środki łączności tak więc odległość nie jest dla nas przeszkodą.

Ile osób zatrudniamy?

Według stanu na wrzesień 2020 roku jest nas aż 17 osób. Jednakże liczba ta ciągle rośnie.
Tylko na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy powitaliśmy w naszym zespole aż 4 nowe osoby!

OCHRONA ELEKTRONICZNA

Jak szybko zwróci się inwestycja w system oraz zmiana formy ochrony?

Na pewno szybko! Nasi klienci mają możliwość zakupu systemu lub wybrania opcji ochrony w abonamencie kiedy to inwestycja w system jest po naszej stronie.

W przypadku zakupu czas zwrotu uzależniony jest od dwóch czynników: rozległości systemu (a tym samym jego ceny) oraz środków przeznaczanych obecnie na ochronę. U większości naszych klientów zwrot następuje w okresie od 8 do 18 miesięcy generując oszczędności na poziomie 400.000 do 600.000 złotych w przeciągu zaledwie 4 lat.

Jesteśmy przekonani, że inwestycja która tak szybko się zwraca i generuje tak olbrzymie oszczędności jest tego warta!

W przypadku opcji ochrony w abonamencie oszczędności są już od pierwszego miesiąca!

Czy klient musi kupić system czy może być on wliczony w abonament?

Forma współpracy zależna jest od preferencji klienta. My zawsze proponujemy obie możliwości. Każda z nich ma swoje zalety.

Zakup oznacza niższą cenę miesięcznego abonamentu oraz większe oszczędności w dłuższym okresie czasu. System w abonamencie z kolei nie wymaga inwestycji a przy okazji klient nie musi zaprzątać sobie głowy kwestiami związanymi z amortyzacją, gwarancją, serwisem itd.

Ile kosztuje system w opcji zakupu?

Cena systemu uwarunkowana jest w dużej mierze od charakterystyki obiektu który ma zostać objęty ochroną a bardziej precyzyjnie – od poziomu jego skomplikowania. Funkcjonalność nie ma aż tak dużego wpływu na cenę.

Ciekawostką jest to, że system dla dużych i rozległych obiektów z ogrodzeniem w kształcie prostokąta może kosztować dwukrotnie mniej niż dla małego ale za to “chaotycznego” obiektu z nierównym obrysem oraz licznymi przeszkodami i zakamarkami.

Najtańszy wykonany przez nas system który w pełni pozwolił na zmianę ochrony fizycznej na elektroniczną kosztował nieco ponad 40.000 zł.

Średnia cena systemu większości naszych klientów zawierała się pomiędzy 80.000 a 120.000 zł.

Jak długo trwa wdrożenie systemu?

Termin oczekiwania na rozpoczęcie instalacji systemu wynosi od 1 do 3 miesięcy. Wydłuża się on w szczególności na przełomie roku.

Czas uruchomienia systemu od chwili rozpoczęcia instalacji to średnio 2-4 tygodnie.

Czy posiadamy własne patrole interwencyjne?

Nie i nigdy nie będziemy posiadać. Bardzo rzadko mamy potrzebę korzystania z nich. Oczywiście, dla każdego chronionego obiektu zawieramy umowę z podwykonawcą (lub dwoma w przypadku bardziej oddalonych lokalizacji) ale korzystamy z ich usług niezwykle sporadycznie.

Sytuacją wymagającą wysłania patrolu do obiektu jest np. alarm napadowy uruchomiony przez klienta a którego nie możemy zweryfikować przy pomocy video. W przypadku wykrycia intruza oraz nieudanej próby niwelacji zagrożenia zawsze priorytetowo powiadamiamy policję a patrol wysyłany jest tylko dodatkowo w charakterze wsparcia.

Czy wykonujemy prewencyjne video patrole?

Tak, wykonujemy. Video patrole mają tylko i wyłącznie charakter prewencyjny gdyż to system czuwa aktywnie nad bezpieczeństwem chronionego obiektu ale dzięki nim mamy dodatkową pewność, że wszystko na obiekcie jest w należytym porządku. Wyjątkiem są prywatne posiadłości gdzie ich wykonywanie uzależniamy od woli klienta (np. w określonych godzinach).

Czy wykonujemy konserwacje systemów?

Tak, wykonujemy. Standardowo w ramach opłaty abonamentowej klient ma zapewnione 3 konserwacje systemu w roku. Chcemy aby zainstalowane i obsługiwane przez nas systemy zawsze były utrzymane w najwyższej sprawności.

Jak szybko centrum monitorowania otrzymuje informację o alarmie wywołanym wtargnięciem intruza?

W tej kwestii mamy się czym pochwalić i naprawdę jesteśmy dumni z naszego rozwiązania. Czas przesyłu klatki referencyjnej na której jest widoczna i zaznaczona czerwoną ramką przyczyna alarmu wynosi poniżej jednej sekundy od chwili zdarzenia.

Klatka referencyjna w zdecydowanej większości przypadków daje całkowitą pewność do oceny alarmu przez operatora. Czas otrzymania prealarmu (sześcio sekundowego nagrania z trzech sekund przed i trzech sekund po zdarzeniu) to niecałe 4 sekundy od chwili zdarzenia.

Nasz system tak optymalizuje pliki, że klatka referencyjna waży średnio 15 kb a prealarm 170 kb. Przesył plików o takiej wadze jest natychmiastowy. Dzięki temu jesteśmy w stanie natychmiastowo zareagować i zniwelować zagrożenie jeszcze przed wyrządzeniem jakiejkolwiek szkody.

Rozwiązania powszechnie stosowane bardzo często wydłużają ten czas nawet do ponad pięciu minut przez co operator nie ma możliwości podjęcia szybkiej reakcji.

Dodatkowo inne rozwiązania (np. połączenie zewnętrznych czujników i kamer) nie wskazują jasno na przyczynę alarmu powodując zakłopotanie i brak pewności operatora podczas podejmowania decyzji.

Dla nas takie rozwiązania są niedopuszczalne.

Jak reagujemy w przypadku wykrycia intruza?

Na początku operator dokonuje weryfikacji otrzymanej klatki referencyjnej. Niemal zawsze klatka referencyjna jest wystarczająca do prawidłowej oceny sytuacji przez co operator nie ma potrzeby odtwarzania prealarmu.

Wraz z otrzymaniem klatki referencyjnej automatycznie włącza się podgląd kamer na żywo. Operator jednym kliknięciem myszy rozpoczyna komunikację głosową z systemem nagłośnienia i nadaje komunikaty wzywające intruza do zaprzestania swoich działań.

W spersonalizowanym komunikacie intruz jest informowany o konieczności opuszczenia obiektu oraz o fakcie wezwania policji i patrolu interwencyjnego jeśli tego nie zrobi.

W następnej kolejności zabezpieczany jest materiał ze zdarzenia, powiadomiony zostaje klient oraz sporządzony stosowny raport.

Jak reagujemy w przypadku alarmu z czujników dymu, temperatury, gazu lub zalania?

Wykonujemy zawsze dwie czynności. Operator stara się nawiązać kontakt z klientem aby powiadomić go o tym fakcie oraz równocześnie stara się dokonać video weryfikacji tego zdarzenia.

Niestety, często weryfikacja przy pomocy kamer jest bardzo utrudniona gdyż czujniki te są zamontowane w miejscach do których nie mamy podglądu. Oczywiście w przypadku pozytywnej weryfikacji takiego sygnału powiadomimy odpowiednie służby jak np. straż pożarną.

Ustrzeżenie obiektu przed szkodą jest naszym najwyższym priorytetem.

Kiedy operator ma podgląd do kamer?

Prywatność naszych klientów, w szczególności klientów indywidualnych (prywatne domy, posiadłości) jest dla nas niezwykle ważna.

W związku z tym operator ma podgląd do kamer tylko w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia w systemie powiązanego z chronionym obiektem.

Takim zdarzeniem oprócz typowych sygnałów alarmowych może być telefon od klienta lub tradycyjny video patrol.

W jaki sposób organizujemy ruch osobowy (w tym gości)?

Organizacja ruchu osobowego w dużej mierze uzależniona jest od możliwości obiektu oraz potrzeb klienta.

W większości wykonanych instalacji polityka ruchu osobowego wewnętrznego (pracownicy) oparta została o systemy kontroli dostępu zaś ruchu osobowego zewnętrznego (goście) o systemy domofonowe oraz ewidencji gości.

Przykładowo możemy wykorzystać istniejące pomieszczenie ochrony (często znajdujące się wjeździe do obiektu), recepcję lub nawet wiatrołap jako poczekalnię w której dokonuje się rejestracja gości.

Przykładowa procedura wygląda następująco: gość przy pomocy wideodomofonu jest wpuszczany do poczekalni oraz proszony o rejestrację. Na tablecie lub telekiosku w specjalnym oprogramowaniu dokonuje rejestracji, podpisuje wymagane zgody (opcjonalnie) oraz przechodzi szkolenie z zakresu bhp (opcjonalnie).

W tym czasie system informuje osobę podejmującą gościa (hosta) o przybyciu. Host podejmuje gościa z poczekalni dokąd również go odprowadza po zakończonej wizycie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu goście nie poruszają się sami po obiekcie a tylko w towarzystwie pracownika, klient otrzymuje prostą i przejrzystą ewidencję oraz ma pewność, że spełnił wszystkie wymogi informacyjne (np. rodo) oraz bhp względem osób z zewnątrz lub podwykonawców.

W jaki sposób organizujemy ruch kołowy?

Sposobów organizacji ruchu kołowego jest mnóstwo przez co mamy możliwość spełnienia wymagań każdego klienta.

Wybór odpowiedniego rozwiązania jest uzależniony przede wszystkim od poziomu kontroli jaki klient chce uzyskać. Część klientów zdecydowała “otworzyć” swoje firmy na ruch kołowy z zewnątrz, część postanowiła całkowicie przemodelować swoją politykę a część wybrała maksymalne zacieśnienie kontroli.

Najbardziej popularnym i najtańszym rozwiązaniem jest połączenie systemu szlabanowego (lub bramy) z systemem kontroli dostępu i wideodomofonowym. Pracownicy mogą wjeżdżać za pomocą kart, pastylek lub odczytu numerów rejestracyjnych a pozostali (goście, dostawcy) mają do dyspozycji wieloprzyciskowe wideodomofony na których zaprogramowane są połączenia z sekretariatem, działem logistyki, produkcją czy też magazynem.

W jaki sposób możemy zdalnie wykonywać szkolenia BHP?

Do szkoleń bhp wykorzystujemy systemy ewidencji gości. Mam przy ich udziale dostępny tablet lub telekiosk oraz gotową bazę danych z takimi informacjami jak imię i nazwisko, nazwa firmy, osoba podejmująca, daty wizyt oraz inne, dowolnie konfigurowalne pola wymagane przez naszych klientów.

Gość podczas rejestracji oraz po określeniu swojej kategorii (np. gość, vip, podwykonawca, dostawca itp. – dowolnie konfigurowalne) przechodzi przez proces szkolenia bhp. Na ekranie wyświetlana jest mu dowolna prezentacja, film video lub np. plansze wskazujące wyjścia ewakuacyjne, postanowienia regulaminu wewnętrznego itd. Po zakończonym szkoleniu, gość własnoręcznym podpisem potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi informacjami oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.

Dodatkowo każde szkolenie ma swoją ważność a system pamięta o jego dacie końcowej. Co ciekawe, można również wysłać linka do szkolenia np. firmie zewnętrznej która ma wykonać jakieś prace na terenie obiektu.

Dzięki temu każdy pracownik podwykonawcy przejdzie szkolenie w zaciszu swojego biura a proces rozpoczęcia pracy przebiegnie jeszcze szybciej.

W jaki sposób możemy przyjąć przesyłkę lub transport?

Część naszych klientów otrzymuje przesyłki lub transporty po godzinach swojej pracy. Umożliwiała im to obecność agenta ochrony na obiekcie ale nic nie stoi na przeszkodzie aby obowiązek ten wykonali nasi operatorzy.

Wystarczy, że kierowca skontaktuje się z nami za pomocą wideodomofonu zamontowanego na wjeździe a nasz operator wykona już całą resztę pracy. Na początek zdalnie otworzy mu bramę lub szlaban, rozbroi korytarz dojazdowy, otworzy śluzę po czym wszystko zamknie i ponownie uzbroi systemy.

Kierowca będzie pod stałym nadzorem operatora a każde zboczenie ze sztywno zaprogramowanej trasy wywoła alarm w systemie analityki obrazu.

Po przyjęciu przesyłki, system automatycznie wygeneruje raport wraz z klatkami z kamer i prześle go na wskazany adres email.

Czy możemy zarządzać wydawaniem kluczy?

Nic prostszego! Dyspozytor kluczy zintegrowany z systemem kontroli dostępu z łatwością poradzi sobie nawet z olbrzymią liczbą kluczy.

Wystarczy, że pracownik chcący pobrać klucz przyłoży swoją kartę do czytnika po czym otworzą się drzwi dyspozytora i wszystkie klucze do których dany pracownik ma uprawnienia staną się dla niego dostępne.

Tradycyjne rozwiązanie w postaci agenta ochrony wydającego klucze ma wiele wad. Agenci ochrony nie zawsze sprawdzają uprawnienia, nie zawsze odnotowują sumiennie pobranie i zdanie klucza a częstokroć wydają klucz “po znajomości”.

System likwiduje wszystkie te problemy a dodatkowo wygeneruje alarm w przypadku przekroczenia czasu na zdanie klucza powiadamiając odpowiednie osoby.

Jak szybko działa serwis?

Dla klientów ochrony elektronicznej nasz serwis dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Co się dzieje w przypadku awarii systemu lub jego elementu?

Kiedy system przestaje działać zaczynają działać nasze procedury. Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie obiektu przy pomocy patrolu interwencyjnego.

Na życzenie klienta jesteśmy gotowi objąć obiekt ochroną fizyczną do czasu usunięcia usterki. Wstępną diagnozę wykonuje dział IT który w zdecydowanej większości przypadków jest w stanie usterkę usunąć zdalnie.

Jeśli jednak okaże się to niemożliwe do obiektu wysyłany jest nasz technik. Dzięki temu, że wszystkie systemy jakie instalujemy składają się z tych samych podzespołów zawsze mamy je na magazynie.

Nasz technik dokonuje szybkiej podmiany (np. uszkodzonej kamery) i sprawność systemu zostaje przywrócona w mgnieniu oka.

Jak działa system w przypadku braku zasilania?

Po prostu działa. Wszystkie systemy wyposażamy w zasilanie awaryjne mogące podtrzymać ich działanie przez co najmniej 4 godziny.

W przypadku dłuższej przerwy w dostawie prądu jesteśmy gotowi objąć obiekt ochroną fizyczną do czasu jego powrotu.

Obiekt nawet na chwilę nie pozostaje bez nadzoru!

Jak działa system w przypadku braku łączności?

Jakby nigdy nic się nie wydarzyło. Systemy pracują w oparciu o trzy niezależne tory transmisji danych. Zdarzyły się nam w przeszłości jednoczesne awarie dwóch torów ale jeszcze nigdy trzech.

Jeżeli się to jednak wydarzy to niczego to nie zmieni. Obiekt nawet na chwilę nie pozostanie bez nadzoru. Wpierw zabezpieczymy obiekt przy pomocy patrolu interwencyjnego a następnie na życzenie klienta obejmiemy obiekt ochroną fizyczną do czasu usunięcia usterki.

Przewidzieliśmy każdy scenariusz!

Czy systemy są bezpieczne pod kątem cyberbezpieczeństwa?

Cyberbezpieczeństwo jako stosunkowo nowa forma zagrożenia wcale nie jest nam obca. Wręcz przeciwnie! Jako jedyni w branży stworzyliśmy rozwiązanie które eliminuje możliwość dokonania “wirtualnego włamu” do naszych systemów.

Do ich obsługi nie potrzebujemy już publicznych adresów IP ani całej masy otwartych portów. Przed wprowadzeniem tego rozwiązania, nasze systemy były skanowane przez wszelkiej maści boty z całego świata ponad 20.000 razy na dobę! Teraz jest zero razy! W zasadzie jest to nawet niemożliwe.

Dodatkowo tylko u nas cała komunikacja pomiędzy obiektem a centrum monitorowania jest szyfrowana 256-bitowym kluczem szyfrującym.

OCHRONA FIZYCZNA

Czy nasi agenci ochrony też śpią?

Nie pozwalamy im na to. Przede wszystkim na obiektach hybrydowych, po wdrożeniu systemu zabezpieczeń pojawiają się olbrzymie oszczędności pozwalające na zatrudnienie znacznie lepszych agentów ochrony.

Już samo to sprawia, że do takich sytuacji nie dochodzi. Nie pozostawiamy jednak tej sprawy losowi!

Agenci zostają wyposażeni w urządzenia obchodowe monitorujące ich aktywność a w pomieszczeniu ochrony zamontowana zostaje kamera dla której nasi operatorzy wykonują systematyczne video patrole.

Czy mamy możliwość udzielenia ulgi na PFRON i w jakiej wysokości?

Tak! Mamy możliwość udzielenie oraz zagwarantowania w umowie nawet 50% ulgi na PFRON (stan na wrzesień 2020)! Co jest niezwykle ważne – zrobimy to z zachowaniem pełnej sprawności agentów ochrony.

Jak szybko możemy objąć obiekt ochroną fizyczną?

Okres przygotowania do objęcia obiektu ochroną to zwykle około 2 tygodni. Jest to czas potrzebny na przeprowadzenie rekrutacji, umundurowanie załogi i zgromadzenie niezbędnego sprzętu.

Oczywiście jeśli konieczne jest szybsze wprowadzenie to ze względu na rozbudowane zasoby kadrowe możemy wprowadzić ochronę w przeciągu paru godzin.

W jaki sposób kontrolujemy pracę agentów ochrony?

Pracę agentów kontrolujemy przy pomocy systemu obchodowego Active Guard, systemu zwanego “linią życia”, zamontowanych kamer z udziałem operatorów naszego Centrum Monitorowania oraz koordynatorów ds. ochrony.

Z naszymi agentami jesteśmy w ciągłym kontakcie.

Czy agenci ochrony potrafią się porozumieć w językach obcych np. angielskim lub ukraińskim?

W przypadku gdy jest wymagane by na posterunku agent posiadał znajomość języka obcego to znajdziemy osobę z odpowiednimi umiejętnościami.

Czy agenci ochrony są wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony?

Zawsze gdy obiekt ochrony wymaga agentów z wpisem to takich zapewniamy. Do każdego obiektu zawsze przydzielamy dwóch koordynatorów którzy są wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.

Nie znalazłeś odpowiedzi
na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami, omówimy to podczas rozmowy lub spotkania u Ciebie firmie! Wideokonferencje również nie są nam obce!